torsdag, maj 14, 2015

amning på McDonalds: Check!

Det här med att amma på andra ställen än hemmets trygga vrå alltså, inte något jag är tokbekväm med! Jag känner mig så jäkla vulgo på något sätt, har stora bröst och kan inte bara smyga fram bröstvårtan för att mata Stellan. Allt syns liksom. känner mig dum och fånig som tänker såhär - jag vet att jag har precis samma rätt att mata mitt barn som alla andra men ja, lättare sagt än gjort.

I alla fall; vi hade varit ute på en hadlingstur och bestämde oss för att ta en burgare på McD i all enkelhet. Stellan började knorra och ja, vi hade inte så mycket val. Det gick ganska bra ändå, kunde liksom vända mig bort så det inte syntes så mycket. Problemet är att han behöver rapas ganska noga och blir han lite knorrig mitt i ätandet är det lika bra att bara lyfta upp honom en stund och då är det inte läge att börja dra i kläderna. Bara att lägga honom mot bröstet så döljer han det mesta men jag känner mig ju lite naken. Har liksom aldrig flashat tuttarna offentligt tidigare, haha!

försöker träna på att vara lite bekvämare då det är himla praktiskt och sakta men säkert går det ju faktiskt framåt. Hur känner ni därute för amning offentligt? (frågan handlar om du är bekväm eller inte med det, inte huruvida det är ok eller inte för ok är det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar